czwartek, 1 maja 2014

„ MAŁA CZARNA… w aranżacji wnętrz”

Jak już wcześniej wspominałam moją ulubioną kolorystyką, którą stosuję w swoich projektach jest: czerń, szarość i biel. Laikom w dziedzinie dekoracji wnętrz wydaje się że umieszczanie czerni w aranżacji wnętrz jest okropne, przytłacza i zasmuca pomieszczenie. Można się zgodzić i nie zgodzić ponieważ zależy to od natężenia czerni w pomieszczeniach. Oczywiste jest jeżeli pomaluje się cały pokój na czarno bądź chociaż jedną ścianę to pokój będzie przytłaczający i smutny. Czerni nie powinno się stosować w nadmiarze! Dlatego zalecane stosowanie jest czerni w dodatkach oraz jako oddzielacz barwy zimnych od ciepłych. Za pomocą tej barwy można zaakcentować wyjątkowe miejsce we wnętrzu!
Według architektów wnętrz czerń najbardziej nadaje się do dużych przestrzeni mieszkalnych i stosunkowo jasnych pomieszczeń które są dobrze oświetlone i dopełnione jasną paletą barw. Czerń przełamie w ten sposób monotonie i nudę - nada zupełnie innych charakter wnętrzu.


Najlepsze połączenia: biel, ostry róż, żółć, limonkowa zieleń i inne jasne barwy.
Zaprojektowanie ciemnej posadzki przy wykończeniu meblami i dodatkami o wyrazistym i mocnym kolorze daje efekt wnętrza z pazurem. Ciekawym i odważnym moim zdaniem pomysłem jest pomalowanie całej ściany na czarno i namalowanie na niej dzięki szablonom które można kupić w każdym sklepie malarskim wzorów ( kolor wzorów oczywiście musi być wyrazisty - najczęściej polecana paleta barw: biały, limonka, fuksja )

Poniżej znajduje się kilka przykładów "małej czarnej we wnętrzu":
zdjęcia zaczerpnięte ze stron: homplex.com, projektowanie-wnetrz.com,
 domowladni.pl, czterykaty.pl, wnetrzator.pl, dom.pl, projektowaniewnetrz-warszawa.pl, urządzamy.pl

Co myślicie o czerni we wnętrzach? Piszcie!

Martianna

3 komentarze:

  1. Wszystkie bardzo mi się podobają, oprócz ostatniego :)

    http://lookstylemiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. 1,2,4,5,6 - są bardzo ładne. Ja osobiście lubię połączenie czerni, bieli i czerwieni.
    Przesyłam gorące pozdrowienia i zapraszam do mnie: wpis informacyjny, a popołudniu nowy wywiad :)www.patrycjaguzek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O ! Świetnie to wygląda :) Szczególnie 2 i 4 ! :)

    OdpowiedzUsuń