sobota, 14 czerwca 2014

Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej

Międzynarodowe Targi Energii Odnawialnej w skrócie MTEO odbywają się w dniach 13-14 na terenie Areny RAFAKO przy ulicy Łąkowej 31, głównym organizatorem jest Miasto Racibórz we współpracy z  czeską Opawą. Jest to inwestycja kierowana przede wszystkim do prywatnych i indywidualnych inwestorów, którzy będą mogli uzyskać wszelkie przydatne informacje, poznać działania OZE - praktycznie jak i w teorii.
W targach uczestniczy ponad 50 firm i instytucji branżowych z Polski i Czech, które w swej ofercie mają produkty z zakresu : technologii solarnej i fotowoltaicznej, korektorów grzewczych i pomp ciepła oraz przetwórstwa biomasy, budownictwa energooszczędnego i wielu innych.

Bardzo mnie to cieszy że właśnie takie targi odbywają się obok wydziału Techniki i architektury, studenci mogą na własne oczy zobaczyć z bliska i porozmawiać o ekologicznej materiałach budowlanych --> w szczególności że niedawno wykonywaliśmy projekt domu ekologicznego z zastosowaniem właśnie takiego typu materiałów.

Organizatorzy targów zaplanowali szereg paneli tematycznych, podczas których eksperci będą starali się odpowiedzieć na pytania dotyczące opłacalności stosowania „zielonej energii” - na własnej skórze sprawdziłam przygotowanie kilku interesujących mnie stanowisk:

DOM INTELIGENTNY z systemem Teletask: sama do końca nie wiedziałam na czym polega takiego typu dom ale pani z informacji udzieliła mi wszystkich pytań. W skrócie: inteligenty dom to dom wyposażony w zmysły, mózg, układ nerwowy, narządy ruchu oraz wiedzę. Zaskakujące prawda? Ale jednak prawdziwe w takim domu człowiek będzie się czuł komfortowo i bezpiecznie. Nie będzie musiał pamiętać o wyłączeniu światła, zakręceniu wody, zamknięciu rolet czy samego domu --> dom to nasza twierdza, która nas obroni i zabezpieczy.
Dowiedziałam się również że w naszym kraju istnieje kilka takiego typu domów... Jeśli uda mi się nawiązać kontakt z właścicielem takiego budynku na pewno o tym napiszę, a są takie plany :).
Jeśli chcecie wiecęj dowiedzieć się na temat domów inteligentnych zapraszam na:     www.emiter.net.pl
Również na własne oczy zobaczyłam odwrócony zielony dach ( nigdy nie miałam niestety przyjemności zobaczyć samej budowy na własne oczy). I powiem  szczerze że jestem zaskoczona że taka mała ilość materiałów utrzymuje zieleń, którą jak się dowiedziałam nie trzeba podlewać praktycznie wcale! Poniżej przedstawiam schemat takiego odwróconego stropodachu zielonego:
 
To były dwa stanowiska które zwróciły moją szczególną uwagę :) Na resztę niestety zabrakło mi czasu...
Na zakończenie kilka słów od prezydenta miasta Racibórz pana Mirosława LenkaEnergia odnawialna to złożony temat, który można analizować na wielu płaszczyznach. Dla indywidualnych odbiorców najistotniejsze są szczegóły pozwalające im podjąć decyzję o zaangażowaniu się w proces produkcji „zielonej energii” na potrzeby gospodarstwa domowego lub firmy. W jednym miejscu dostępne będzie  szerokie grono profesjonalistów, doskonale orientujących się nie tylko w aktualnym ustawodawstwie, ale przede wszystkim mających wiedzę o praktycznych zagadnieniach, tak istotnych dla osób prywatnych, które planują np. budowę lub modernizację budynków mieszkalnych – mówi Mirosław Lenk, prezydent Raciborza. - Chcemy pokazać, że odnawialne źródła energii to nie tylko hasło odnoszące się do ochrony środowiska, lecz zbiór konkretnych rozwiązań, które realnie poprawiają komfort życia, a jednocześnie są opłacalne – dodaje prezydent.
STUDENCI i mieszkańcy Raciborza i okolic!  Byliście? Macie szanse jeszcze dzisiaj zawitać na targi i porozmawiać ze specjalistami w każdej dziedzinie

Martianna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz