niedziela, 13 lipca 2014

Azhar Park w Kairze - EGIPT


Dzisiaj przenosimy się dosłownie do mojego serca czyli stolicy gorącego Egiptu Kairu, znajduje się tam przepiękny park Azhar, który jest zielonym centrum miasta.
Uważam, go za rodzynkę urbanistyczną, ponieważ jak wiadomo wszem i wobec Kair nie należy do zielonych miast, wręcz przeciwnie - pustynnych, dlatego cieszy oko miejsce gdzie turyści i mieszkańcy mogą zaczerpnąć widoku zieleni.
Tak dla ciekawostki rocznie okolice Parku Azhar odwiedza ok 2 milionów turystów :) zauważmy że inwestycja z przed 10 lat była dla kraju bardzo opłacalną.
Jak mówi oficjalna strona biura Studio Saski:
''Przez prawie 1000 lat, 30 hektarowy nieużytek w centrum Kairu był przeznaczony jako wysypisko gruzu z trzęsień ziemi oraz odpadów miejskich. W końcu góra urosła do wysokości 45 metrów. W 1984 roku jego wysokość Aga Khan ogłosił swój plan, aby odzyskać pustkowie i stworzyć publiczny park. Tak rozpoczęto proces przebudowy kompleksu miejskiego, który trwał blisko 20 lat i obejmował odnowę stosunków gospodarczych i społecznych,  oraz stworzenie otwartej przestrzeni z obiektami rekreacyjnymi. Studio Sasaki zostało zaangażowane  do  pracy w 1994 roku  jako dowodzący grupą projektantów  z całego świata. Odpowiadał w szczególności za planowanie i architekturę krajobrazu – ustosunkował się do wielu unikalnych rozwiązań projektowych.  Aga Khan Trust for Culture (AKTC) owtorzył Al Azhar Park  w 2005 roku, dzisiaj ponad 2 miliony ludzi odwiedza przestrzeń każdego roku. Korzystają z niego mieszkańcy i turyści przybywający do Kairu.''









Miałam przyjemność odwiedzenia tego parku 7 lat temu ale z miłą chęcią wrócę tam w najbliższym czasie! :) A Ty co sądzisz o nim? Pisz :)

Martianna

7 komentarzy:

  1. nigdy nie byłam w Egipcie ale wygląda cudnie ! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie tam wręcz cudownie! W tym roku jadę drugi raz szkoda że do Kairu mam z Hurghady tak daleko!

    OdpowiedzUsuń
  3. w Kairze to jeszcze nie byłam:(


    ps. a u mnie? BOYFRIEND JEANS - i jak je nosić?

    OdpowiedzUsuń
  4. egipcie byłam i bardzo polecam tam polecieć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow piekne miejsce! dałam obserwacje :D liczę na rewanżyk :D http://patrycjasstyle1212.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie byłam tam nigdy, ale trzeba by było kiedyś pojechać :) widoki piękne
    bardzo ciekawy post.

    OdpowiedzUsuń