niedziela, 21 grudnia 2014

ŚWIĘTA DLA INNYCH



Witam po długiej przerwie... Święta zbliżają się wielkimi krokami a ja nadal jestem ze wszystkim w tyle :) Ale moim zdaniem warto zaniedbać swoje dotychczasowe obowiązki a dać szczęście innym. Dlatego tak długo się nie odzywałam, ponieważ koordynowałam dwie wielkie akcje na Uczelni...


Pierwszą akcją, którą skradła w zupełności mnie i moje serce to Szlachetna Paczka. Pomysł na udział w Szlachetnej Paczce padł dosyć późno ponieważ tydzień przed finałem. Jednak mobilizacja Samorządu Studenckiego, studentów i starostów/grupowych spowodował że cała zbiórka pieniażków trwała zaledwie 2 dni - suma którą uzbieraliśmy sprawiła że mogliśmy spełnić marzenie jednej ubogiej rodziny z listy! Nawet nie wiecie ile radości sprawiło mi pakowanie tych prezentów razem z panią Magdą, która koordynowała naszą rodzine.
Dodatkowo w dzień finału miałam przyjemność reprezentować Uczelnie podczas rozdawania certyfikatów i podzieńkowań... Cóż tu więcej mówić... Lepiej nic nie mówić bo samo pisanie o tym sprawia że łzy napływają mi do oczu! 



Druga równie ważna akcja, która została zorganizowana w ramach koła naukowego ARCHITEKTON to Święteczny Architekton w domu dziecka w Kuźni Raciborskiej. Akcja miała na celu umilenie czasu przedświątecznego najmłodszym wychowankom placówki. 
Jednym z punktów było stworzenie własnoręcznie zabawek dla dziecki oto kilka z nich:
(łącznie stworzyliśmy w ramach koła 70 takich pluszaków!)


Pakowanie zabawek nie należało do najłatwiejszych zadań wręcz przeciwnie... Po zapakowaniu w 2 osoby ponad 60 paczuszek obiecałam sobie ze nie bedę w tym roku kozłem ofiarnym w domu i pakować nie będę :)




I sam pobyt w Domu Dziecka... Bałam się tego niemiłosiernie... Odrzucenie przez dzieciaki, brak chęci do współpracy... Cały czas zaprzątałam sobie tym głowę... A tak naprawdę dzieci przywitały nas bardzo ciepło i z uśmiechem, niektóre przez chwile buntowały się ale szybko uległy naszemu urokowi!0 :) Kuba jeden z członków koła zajął się wprowadzeniem najmłodszych w sekretny świat architektury wraz z naszym opiekunem dr inż. arch. Adamem Bednarskim.
Wszystkie dziewcznyny natomiast oddały się młodszym dzieciakom i kolorowały z nimi specjalnie przygotowane przez studentkę Hanię kolorowani architektoniczne. 
Efekty pracy mozecie zobaczyc na zdjeciach!








Akcja udana w 100% i już szykujemy się na kolejną! Której nie mogę się doczekać!
Więc kolejny raz mam nadzieję że nieobecność jest usprawiedliwiona. :)



23 komentarze:

  1. To wspaniale, że angażujesz się w tak ważne i piękne akcje zwłaszcza teraz przed świętami. Właśnie to jest istota Świąt Bożego Narodzenia by pomagać potrzebującym. Dobrze, że są takie cudowne osoby jak Ty które o tym nie zapominają. Pozdrawiam Cię Martynko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zawsze byłam aktywna społecznie i zawsze jeśli ktoś poprosi to pomogę taka moja natura :)

      Usuń
  2. Brawo :) Dzięki Wam wiele osób poczuje obecność drugiego człowieka, "to co najważniejsze jest przecież niewidoczne dla oczu :)".
    Zdrowych i spokojnych świąt pełnych magii!
    Marta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mam nadzieje. Ważne jest to aby w okresie świąt ludzie czuli bliskość :) pozdrawiam Martus cieplutko i dziękuję za życzenia!

      Usuń
  3. Powinni cześciej robić takie akcje niżeli od świeta jestem za wspieraniem dzieci zwłaszcza z domów dziecka bardzo fajna akcja

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieje że się cieszyły dzieciaki, teraz coraz mniej ludzi pomaga każdy myśli tylko o sobie to jest przykre.

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę bardzo fajna sprawa , również uważam że takie rzeczy powinny być czesciej organizowane.

    OdpowiedzUsuń
  6. Juz dawno po swietach ale takie czyny nalezy pochwalac cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super inicjatywa. Dobrze ze są ludzie którzy chcą pomagac

    OdpowiedzUsuń
  8. Racja, naprawdę spoko sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie, że znajdują się jeszcze osoby, które chcą pomagać innym. Ja osobiście nie biorę udziału w takich akcjach, bo wychodzę z założenia, że najlepiej można człowiekowi pomóc dając mu pracę, dlatego skupiam się na rozwoju mojej firmy, żeby stworzyć jak najwięcej etatów.

    OdpowiedzUsuń
  10. no naprawde fajnie to się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Hi there just wanted too give you a quick heads up.
    The words in your article seem to bbe running off the
    screen in Safari. I'm not sure if this is a formatting issue or
    something to ddo with web browser compatibility but
    I thought I'd post to let yoou know. The style and design look ggreat though!
    Hope you get the problem solvd soon. Kudos

    OdpowiedzUsuń