środa, 22 lipca 2015

PLAC UNII City Shopping

Witam długa przerwa: studia, organizacja samorządu studenckiego, sesja a teraz praca. Jednak nie do końca potrafię pogodzić swoje życie z pisaniem bloga. Dlatego dzisiaj postanowiłam opisać budynek, który na stażu, który odbywam w Warszawie mijam codziennie i do teraz nie mogę się na niego napatrzeć :) mianowicie chodzi mi o PLAC UNII City Shopping.


Znalezienie dobrego centrum handlowego, który nie jest przepełniony ludźmi graniczy moim zdaniem z cudem a jednak taki mały cud istnieje. Wspaniały nowy budynek biurowo - usługowy stoi samotnie przy stacji Unia Lubelska. Co w nim mnie takiego urzekło? Chyba cała jego architektura.... 
Niesamowicie stylowe miejsce mieści w sobie biura, centrum handlowe, wszystko w budynku jest nowoczesne i eleganckie same przejścia są szerokie i przestronne no i posiada dostęp do naturalnego światła w formie sufitu! Nie można zapomnieć o tym że budynek łączy dwie ulice... tym samym przypomina i można powiedzieć że był on inspirowany Nowym Yorkiem a dokładnie budynkiem :drapaczem chmur Flatiron :) ! - genialny pomysł, który niestety w Polsce rzadko jest stosowany :(







Autorem budynku bylo biuro:
APA Kuryłowicz & Associates, z udziałem
samego Prof. Stefana Kuryłowicza.
materiały źródłowe: placunii.pl

52 komentarze:

  1. Wspaniale się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miło znowu poczytać twój blog :) Bardzo fajny wpis mam nadziej że będziesz częściej pisać i to już koniec przerwy pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Normalnie cud architektury :) nice

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjny projekt. Taki budynek aż chciałoby się obejrzeć na żywo, z bliska, wejść do środka itd.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny projekt, choć widziałam lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mogłoby byc więcej szyb i szkła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też uwielbiam Plac Unii za brak tłumów i, co za tym idzie, porządek na sklepowych półkach. I oko też można nacieszyć... :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzeczywiście jest wspaniały. Plac Unii Lubelskiej wygląda super z nowym lokatorem. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Plac Unii jest super, nie ma w Warszawie ładniejszej galerii handlowej. Jeśli chodzi o brak tłumów, to mogłabym wskazać jeszcze ze dwie, ale jesli chodzi o estetykę to Plac Unii zdecydowanie z nimi wygrywa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny budynek, taki nowoczesny. Koniecznie muszę tam zajrzeć jak tylko będę kiedyś w Warszawie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie to wygląda czekam na kolejne wpisy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Plac Unii jak nowo narodzony ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacja ! Taka architektura to jest coś pięknego nie mogę się doczekać co z tego będzie mam nadzieje że kiedyś też coś takiego zaprojektuję :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie się to prezentuje, lubię takie futurystyczne budynki, bardzo mi się podobają .

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie to wygląda:D Uwielbiam nowoczesne budownictwo , chciałbym kiedys zobaczyć ten plac na zywo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. oby takich jak najwiecej w pl :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie to wygląda ale nie wiem czy coś takiego w Polsce kiedykolwiek powstanie :P Bo u nas to jest masakra

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładnie to zrobili podoba mi się ten styl budowli lubie takie zmodernizowane budynki sa fajne

    OdpowiedzUsuń
  19. no fakt, mieli ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trzeba przyznać ma swój niepowtarzalny nastrój ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda dość futurystycznie :) Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  22. jak dla mnie naprawdę świetnie to zostało zaprojektowane :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Takie budownictwo mi się bardzo podoba :) muszę tam dotrzeć

    OdpowiedzUsuń
  24. Intrygujaco :) Mam nadzieję, że właśnie w takim kierunku będzie się rozwijać miejska architektura w Polsce :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super nowocześnie ale z intrygujacym pomysłem i o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Biura i centra handlowe nie powinny być banalne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Szczerze mówiąc nigdy nie zwracałem na niego uwagi.. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Oby w tym kierunku podążały miejskie projekty

    OdpowiedzUsuń
  29. Moim zdaniem to wygląda jak typowe biuro

    OdpowiedzUsuń
  30. Gdy patrzę na te zdjęcia nasuwa mi się tylko: Czysta nowoczesność :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne futurystyczne rozwiazanie

    OdpowiedzUsuń
  32. Niby takie zwykłe ale jednak ma coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dla mnie tam nie za bardzo zwykłe :P

    OdpowiedzUsuń
  34. Rzeczywiście nawet nowocześnie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. No jak na moje to wygląda to naprawde świetnie, nowocześnie i do tego naprawde ładnie. A mało jest takich budynków, lecz te naprawde przyciągają uwagę. A ja ostatnio wpadłem na stronkę http://welnabawelna.pl/ mają ciekawy wybór wełny i bawełny. Jestem pod wrażeniem ile jest tam wyboru. Polecam zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ten budynek świetnie wygląda, a i tak ludzie będą jarać się komunistycznym Pałacem Kultury i Nauki. Szkoda, że takich budowli jest w Polsce bardzo mało, bo może w końcu ten kraj zmieniłby się na lepsze.

    OdpowiedzUsuń
  37. Wow całość robi wrażenie, muszę kiedyś odwiedzić to miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  38. To prawda, jest to naprawde ciekawe. Lubie wchodzić na Twojego bloga, bo można dowiedzieć się dużo rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  39. Przecież masz napisane na początku co to jest.
    Ciekawe informacje musze przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo fajny artykuł , chyba najlepszy jak dotąd

    OdpowiedzUsuń
  41. Budynki wyglądają niesamowicie. Mam nadzieje że po studiach też będę tak projektował :)

    OdpowiedzUsuń
  42. piękna budowla, uwielbiam taki nowoczesny styl :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo ciekawy i nowoczesny styl. Przykuwa uwagę.

    OdpowiedzUsuń